Object structure

Publication Details:

Լույս է տեսնում 1961 թվականից տարբեր անվանումներով՝ ՀՍՍՌ ԳԱ Տեղեկագիր բժշկական գիտությունների (1961); Էքսպերիմենտալ և կլինիկական բժշկության հանդես (1962-1988); Փորձարարական և կլինիկական բժշկություն (1989-1994); Հայաստանի բժշկագիտություն (1995-)

Journal or Publication Title:

Հայաստանի բժշկագիտություն = Медицинская наука Армении = Medical Science of Armenia

Date of publication:

2020

Volume:

60

Number:

3

ISSN:

0514-7484

Official URL:


Additional Information:

Саакян Л. А., Саргсян Ж. В., Енокян. Б. Дж., Sahakyan L. A., Sargsyan Jh. V., Yenokyan B. J.

Title:

Բժշկական մանկավարժական ծառայությունների դերը սովորողի գիտա- հետազոտական մշակույթի ձևավորման գործընթացում

Other title:

Роль медицинских педагогических услуг в процессе формирования научно-исследовательской культуры обучающегося ; The Role of Medical Pedagogical Services in the Process of Forming the Student's Research Culture

Creator:

Սահակյան, Լ. Ա. ; Սարգսյան, Ժ. Վ. ; Ենոքյան, Բ. Ջ.

Contributor(s):

Պատ․ խմբ․՝ Բ․ Ա․ Ֆանարջյան (1961-1977) ; Ի․ Ք․ Գևորգյան (1978-1988) ; Ռ․ Պ․ Ստամբոլցյան (1989-1994) ; Գլխ․ խմբ․՝ Վ․ Պ․ Հակոբյան (1995-2007) ; Յու․ Թ․ Ալեքսանյան (2008-2018)

Subject:

Public aspects of medicine

Uncontrolled Keywords:

պրոբլեմային իրավիճակ ; պրոբլեմային ուսուցում ; համատեքստային և փորձարարական խնդիրներ ; ուսուցման խնդրային մեթոդ ; մանկավարժական փորձաքննություն

Coverage:

71-84

Abstract:

С момента появления проблемного подхода к обучению (около 40 лет) оно охватило весь мир медицинского образования, оставив без ответа или частично ответив на ряд вопросов о его преимуществах. В литературе имеются обзоры и статьи метаанализов, каждый из которых выявил некоторые общие аспекты. Однако существуют разногласия по поводу преимуществ проблемного обучения, несмотря на имеющиеся данные о том, что студенты с проблемным обучением обладают более высокой профессиональной компетентностью по сравнению с выпускниками традиционных учебных программ. Именно это мы и доказываем в нашей работе. The problem-based learning, since it's introduction (about 40 years), has totally involved the world of medical education leaving a group of unaswered or partially answered questions on its benefits. The literature is full of systematic hints and meta-analyses, each of which revealed some common aspects. However, there is disagreement about the benefits of problem-based learning, even though there is evidence that students with problem-based learning have higher professional competence than graduates of traditional training programs. This is exactly what we have proved.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ.

Type:

Հոդված

Format:

pdf

Location of original object:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան