Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
ISSN:
Additional Information:
Title:
Application of Theories of Competitive and Comparative Advantages in the Islamic Republic of Iran
Other title:
Creator:
Subject:
Հասարակական գիտություններ ; Տնտեսագիտություն ; Ֆինանսներ
Uncontrolled Keywords:
Armenia ; Iran ; competitive advantage ; comparative advantage ; foreign trade ; export ; import
Coverage:
Abstract:
Հոդվածում ուսումնասիրվում են մրցակցային և համեմատական առավելությունների տեսությունների դրսևորման հնարավորություններն ու հավանականությունները Իրանի Իսլամական Հանրապետությունում: Պատահական ընտրանքով ընտրված 250 ռեսպոնդենտի շրջանում անցկացված հարցման արդյունքների հիման վրա հիմնավորվել և ցույց են տրվել Իրանի Իսլամական Հանրապետության մրցակցային առավելությունները: Հոդվածի համար տեղեկատվական և մեթոդաμանական հիմք են հանդիսանում մասնագիտական գրականությունում առկա տեսական և մեթոդական ցուցումներն ու վերլուծությունները: The article presents the application of theories of competitive and comparative advantages in Iran. Based on the survey results (descriptive statistics) conducted among randomly selected 250 respondents, the author identifies the competitive advantages of the Islamic Republic of Iran. In analyzing the data and presenting findings the author relies on various techniques, empirical studies, various theories, literature review done by various scholars.