Publication Details:
Journal or Publication Title:
Էջմիածին։ Պաշտօնական ամսագիր Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսութեան Մայր Աթոռոյ Սրբոյ Էջմիածնի
Date of publication:
Volume:
Number:
ISSN:
Additional Information:
Title:
Ազգային կոմպոզիտորական դպրոցի հայեցակարգն ըստ Կոմիտասի
Other title:
Концепция армянской композиторской школы по Комитасу ; The Concept of the national composers school according to Komitas
Creator:
Contributor(s):
Խմբ.՝ Առաքել Առաքելյան (1944-1948) ; Լևոն Կիսիբեկյան (1948-1950) ; Աշոտ Աբրահամյան (1950-1955) ; Առաքել Առաքելյան (1955-1956) ; Արթուն Հատիտյան (1956-1982) ; Պարգեւ Շահբազյան (1983-1984) ; Երվանդ Մելքոնյան (1985-1993) ; Տ. Ասողիկ եպս. Արիստակեսյան (1994-1996) ; Տ. Բագրատ աբղ. Գալստյան (1996-1998) ; Մարիամ Վարդանյան (պաշտոնակատար) (1998-1999) ; Տ. Արշակ աբղ. Խաչատրյան (պաշտոնակատար) (1999) ; Անդրանիկ Զեյթունյան (2000-2001) ; Արշակ Մադոյեան (2009-2015) ; Արսէն Բոբոխեան (2015-2017) ; Տ. Անդրէաս աբղ. Եզեկեան (պաշտոնակատար) (2017-2018) ; Գէորգ Մադոյեան (2018-)
Subject:
Folk, National and Ethnic Music ; Music
Coverage:
Abstract:
Концепция композиторского искусства Комитаса заключает в себе, в качестве составляющих, если не все, то многие фундаментальные пласты его деятельности. Взятый за отправную точку тезис композитора-ученого о самобытном армянском музыкальном мышлении получает закономерное обоснование в его фольклорно-собирательской деятельности, а затем в изучении народного музыкального творчества и церковных песнопений. The concept of music composition art by Komitas enfolds if not the whole of his work, then many of its fundamental layers as its components. The composer-scientist’s statement towards the unique nature of the Armenian musical thinking was taken as a starting point, thus directly becoming a basis for his ethnographic activities, as well as for the study of folk music and the principles of the liturgical chants.
Place of publishing:
Ս. Էջմիածին