Object

Title: Աշակերտների երևակայության ուսումնասիրումը Թորանսի մեթոդիկայի միջոցով

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

«Կաճառ» Գիտական հոդվածների ժողովածու. ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոն = ״Качар״ Сборник научных трудов. НАН РА Международный научно-образовательный центр =“Katchar” Collection of Scientific Articles. International Scientific-Educational Center NAS RA

Հրապարակման ամսաթիւ:

2018

ISSN:

2579-2903

Պաշտոնական URL:

click here to follow the link

Լրացուցիչ տեղեկութիւն:

click here to follow the link

Այլ վերնագիր:

Изучение воображения школьников с помощью методики Торранса; The study of pupil imagination via the Torrance technique

Ծածկոյթ:

236-244

Ամփոփում:

Статья посвящена исследованию особенностей воображения школьников. По методике Торранса изучены продуктивность, гибкость, оригинальность творческого воображения и умение вырабатывать новые идеи. Проведен сравнительный анализ особенностей воображения девочек и мальчиков. Разработан формирующий эксперимент для определения механизма внешнего влияния на активизацию процессов творческого воображения. The article is devoted to the study of the peculiarities of schoolchildren’ imagination. The productivity, flexibility, originality and elaboration of the creative imagination are studied with the help of the Torrance method. A comparative analysis of the imagination peculiarities of girls and boys is conducted. A formative experiment has been carried out in order to reveal how much external influence promotes the activation of creative imagination processes.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

ՀՀ ԳԱԱ հրատ.

Ստեղծման ամսաթիւը:

2018-10-15

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:105057

Բնօրինակին գտնուելու վայրը:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Object collections:

Last modified:

Jul 10, 2025

In our library since:

Mar 22, 2020

Number of object content hits:

108

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/115162

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information