Object

Title: Գենդերային դերերի առանձնահատկություններն ու դրանց նկատմամբ ձևավորված վերաբերմունքների տարբերությունները հայ հասարակության մեջ

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

«Կաճառ» Գիտական հոդվածների ժողովածու. ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոն = ״Качар״ Сборник научных трудов. НАН РА Международный научно-образовательный центр =“Katchar” Collection of Scientific Articles. International Scientific-Educational Center NAS RA

Հրապարակման ամսաթիւ:

2017

ISSN:

2579-2903

Պաշտոնական URL:

click here to follow the link

Լրացուցիչ տեղեկութիւն:

click here to follow the link

Այլ վերնագիր:

Особенности гендерных ролей и различия в отношении к ним, сформировавшиеся в армянском обществе; Features Of Gender Roles And Differences In Attitudes Formed Towards Them In Armenian Society

Ծածկոյթ:

265-269

Ամփոփում:

В настояшее время к проблеме гендера обращаются многие ученые, пытаясь понять проблему с точки зрения различных дисциплин и рассматривая ее с разных сторон. В статье проблема рассмотрена в рамках психологической науки и сделана попытка выделить гендерные особенности, существующее к ним отношение с точки зрения армянского общества и армянской культуры. Nowadays many scientists refer to the issue of gender attempting to perceive its from the viewpoint of different disciplines and examining from different aspects. The article discusses the issue of gender in the frames of psychology and seeks to outline gender characteristics and existing attitude towards it focusing on the Armenian society and Armenian culture.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

ՀՀ ԳԱԱ հրատ.

Ստեղծման ամսաթիւը:

2017-09-15

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:104998

Բնօրինակին գտնուելու վայրը:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Object collections:

Last modified:

Jul 10, 2025

In our library since:

Mar 22, 2020

Number of object content hits:

28

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/115100

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information