@misc{Проскурняк_Елена_Психолого–педагогические, author={Проскурняк, Елена}, address={Երևան}, howpublished={online}, publisher={Զանգակ հրատ.}, abstract={Հոդվածում արծարծվում է հաղորդակցման գաղափարը, և դրա զարգացումը մտավոր հետամնաց դեռահասների մոտ: Ինչպես նաև հոդվածում սահմանված են հաղորդակցման ցուցանիշները, չափանիշները, և դրա զարգացման հոգեբանական և մանկավարժական գործոնները: In the given article the concept of “communicative activity”, feature of its development in pupils of teenage age with intellectual infringement of development is analyzed. On the basis of structural components its indicators, criteria are allocated, psychological and pedagogical conditions for its optimum development in the given contingent are defined.}, title={Психолого–педагогические условия развития коммуникативной деятельности учащихся с умственным дизонтогенезом}, type={Հոդված}, keywords={Психология}, }