@misc{Վարդանյան_Տաթևիկ_Տրանսպորտային, author={Վարդանյան, Տաթևիկ}, howpublished={online}, publisher={ՀՊՏՀ «Տնտեսագետ» հրատ․}, abstract={Հարավային Կովկասն այսօր կարծես վերածվել է «տրանսպորտային լաբորատորիայի», որտեղ փորձարկվում են տարբեր մեծածավալ ծրագրեր՝ սկսած տարածաշրջանային տրանսպորտային կապուղիներից մինչև գլոբալ նախաձեռնություններ։ Հայաստանը կանգնած է խաչմերուկում՝ տասնամյակներ շարունակ փակ սահմանների հետևանքով ձևավորված լոգիստիկ «քվազիմեկուսացումից» ձգտելով դեպի նոր հնարավորություններ՝ դառնալու տարածաշրջանային կապուղիների առանցքային օղակ։ Հոդվածում ներկայացվում են Հայաստանի առջև բացվող հեռանկարները՝ «Խաղաղության խաչմերուկ» նախաձեռնություն, Հյուսիս–Հարավ մայրուղի, Պարսից ծոց–Սև ծով միջանցք, ինչպես նաև TRACECA, INSTC և «Մեկ գոտի, մեկ ճանապարհ» միջազգային ծրագրեր։ Քննարկվում են, թե ինչպես կարող են այս նախագծերը Հայաստանի աշխարհագրական սահմանափակումները փոխակերպել մրցակցային առավելությունների, ինչ ռազմավարական հնարավորություններ են բացվում, և ինչ ռիսկեր կարող են առաջանալ։ Վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ Հայաստանի լոգիստիկ ապագան այլևս միայն փակ սահմանների մասին պատմություն չէ։ Դա պատմություն է նոր հնարավորությունների և միջազգային համագործակցության զարգացման ու խորացման մասին։ Եթե Հայաստանը կարողանա համադրել ենթակառուցվածքային բարեփոխումները, բազմավեկտոր դիվանագիտությունը և միջազգային գործընկերների հետ համագործակցությունը, ապա հնարավոր է՝ վերածվի տարածաշրջանային և նույնիսկ գլոբալ հաղորդակցական ցանցերի կարևոր հանգույցի։ Сегодня Южный Кавказ превращается в своеобразную «транспортную лабораторию», где испытываются масштабные проекты — от региональных транспортных коридоров до глобальных инициатив. Армения стоит на перекрёстке, стремясь от десятилетиями сформировавшейся логистической «квазиизоляции» из-за закрытых границ, к новым возможностям стать ключевым звеном региональной связности. В статье представлены перспективы, открывающиеся перед Арменией: инициатива «Перекрёсток мира», автомагистраль Север–Юг, коридор Персидский залив–Чёрное море, а также TRACECA, INSTC и инициатива Китая «Один пояс - один путь». Рассматривается, как эти проекты могут преобразовать географические ограничения Армении в конкурентные преимущества, какие стратегические возможности открываются и какие риски могут возникнуть. Анализ показывает, что логистическое будущее Армении — это уже не только история о закрытых границах. Это история о новых возможностях и расширении международного сотрудничества. При условии успешного сочетания инфраструктурных реформ, многовекторной дипломатии и эффективного взаимодействия с международными партнёрами Армения способна превратиться в важный узел как региональных, так и глобальных транспортных сетей. The South Caucasus today is increasingly turning into a “transport laboratory,” where large-scale projects are being tested — from regional transport corridors to global initiatives. Armenia finds itself at a crossroads: moving from decades-long logistical “quasi-isolation” caused by closed borders, to new opportunities of becoming a key link in regional connectivity. The paper presents Armenia’s emerging perspectives, including the Crossroads of Peace initiative, the North–South Highway, the Persian Gulf–Black Sea Corridor, as well as TRACECA, INSTC, and China’s Belt and Road Initiative. It discusses how these projects may transform Armenia’s geographical constraints into competitive advantages, what strategic opportunities are opening up, and what risks might arise. This analysis demonstrates that Armenia’s logistic future is no longer a story of closed borders alone. It is also a story of new opportunities and the deepening of international cooperation. If Armenia succeeds in combining infrastructural reforms, multi-vector diplomacy, and effective partnerships with international actors, it can become a pivotal hub in both regional and global transport networks.}, title={Տրանսպորտային ենթակառուցվածքների զարգացման ծրագրեր. նոր հորիզոններ Հարավային Կովկասում}, type={Տեղեկագիր}, keywords={Տնտեսագիտություն}, }