@misc{Ջհանգիրյան_Մարատ_ԼՂՀ, author={Ջհանգիրյան, Մարատ and Աղասյան, Սուսաննա}, address={Ստեփանակերտ}, howpublished={online}, abstract={Целью исследования является изучение кардиогемодинамических и соматометрических показателей детей от 6 до 10 лет, проживающих в различных природно-географических зонах Нагорного Карабаха. Выяснилось, что кровеносная система детей, постоянно живущих в городской среде, работает по принципу ''бережливости''. Особенности наблюдаются и в показателях физического развития, в частности, по сравнению с их сверстниками, живущими в равнинных зонах, у них заметно снижение показателей роста и веса․ The aim of the research was studying of cardiohaemodynamics and somatometrik indicators of junior school children from 6 - 10 years, living in various natural geographic zones of Nagorno-Karabakh. It became clear that the blood system of children who constantly live in an urban environment works by the principle of ''thrift''. Special features were observed in indicators of physical development. In particular, in comparison with their peers living in flat zones decrease in indicators of growth and weight were noticed. Հետազոտությունների նպատակն է եղել ուսումնասիրել ԼՂՀ բնաերկրաբանական տարբեր պայմաններում ապրող 6-11 տարեկան երեխաների կարդիոհեմոսոմատոմետրիկ ցուցանիշները: Օրգանիզմի վրա շրջապատող միջավայրի գործոնների ազդեցության ուսումնասիրությունը ֆիզիոլոգիայի, անտրոպոլոգիայի, բժշկության կարևորագույն խնդիրներից մեկն է հանդիսանում: Հայտնի է, որ ուսումնական գործունեության ընթացքում մանկական օրգանիզմի հարմարողական ռեակցիաները ձևավորվում են գործառութային զարգացման անավարտ ձևագոյացման պայմաններում: Ուստի հատուկ ուշադրության է արժանի միչև 14 տարեկանների սիրտ-անոթային համակարգի հարմարողական հնարավորությունների ուսումնասիրությունը, քանի որ այդ տարիքում է ավարտվում սրտի վեգետատիվ նյարդավորման վերակառուցումն ու գերակշռում է ինքնակարգավորումը [6]: Ընդ որում սովորողների առողջական վիճակի առավել արտահայտված վատթարացում դիտվում է առողջության ձևավորման ծայրահեղ շրջաններում դպրոց ընդունվելու և առարկայական ուսուցման անցման (5-րդ դասարան) շրջաններում [5]:}, title={ԼՂՀ տարբեր բնաերկրաբանական գոտիներում բնակվող կրտսեր դպրոցականների (6-11 տարեկան) կարդիոհեմոդինամիկ և սոմատոմետրիկ հիմնական ցուցանիշները}, type={Հոդված}, keywords={Ֆիզիոլոգիա}, }