@misc{Чепалов_Александр_Gärtnerplatztheater, author={Чепалов, Александр}, howpublished={online}, publisher={ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ.}, language={hy; ru; en}, abstract={Статья посвящена истории и сегодняшним творческим процессам второго по значению музыкального театра Мюнхена и Баварского региона Gärtnerplatztheater. Исследованы истоки формирования репертуарных тенденций, которые выделили Театр на Гертнерплац в качестве поставщика зрелищ легкого жанра. Изучены процессы, позволившие ему снять эти ограничения. В частности, анализируется постановка принципиально новых по стилистике немецких опер («Джонни наигрывает» Э. Кшенека) с параллельным рассмотрением подобных авангардных тенденций в театрах СССР. В качестве примера резонансной мировой премьеры рассматривается постановка оперы «Землетрясение» А. Тертеряна и судьба этого талантливого композитора. Հոդվածը նվիրված է Մյունխենի և Բավարիա երկրամասի երկրորդ նշանավոր պետական երաժշտական թատրոնի՝ Gärtnerplatztheater-ի պատմությանը և ներ-կայիս ստեղծագործական գործընթացներին։ Ուսումնասիրվել են խաղացանկային նախընտրությունները ձևավորող ակունքները, որոնց շնորհիվ Գերտներպլացի թատրոնն առանձնացվել է, որպես թեթև ժանրի հանդիսախաղերի մատակարար: Քննության են առնվել այդ սահմանափակումները վերացնող ձեռնարկումները, մասնավորապես, սկզբունքորեն նոր ոճի գերմանական օպե-րաների բեմադրումը («Ջոնին նվագում է», Է. Կշենեկ)՝ ԽՍՀՄ-ի թատրոններում նման ավանգարդային տենդենցներին անդրադառնալուն զուգահեռ։ Դիտարկվել է Ա. Տերտերյանի՝ մեծ արձագանք առաջացրած «Երկրաշարժ» օպերայի համաշխարհային պրեմիերան, ինչպես նաև այդ տաղանդավոր հեղինակի ճակատագիրը։ The article is devoted to the history and current creative processes in the Gärtnerplatztheater, the second most important musical theater in Munich and the Bavarian region. The author investigates the origins of the repertoire trends that highlighted the Theater at Gärtnerplatz as a producer of light entertainment shows. The article also looks into the processes that allowed the theatre to remove these restrictions. In particular, the staging of German operas that are fundamentally new in style (“Jonny spielt auf” by E. Krenek) is reviewed. Simultaneously, the author is exploring similar avant-garde trends in the USSR theaters. As an example of a resonant world premiere, the performance based on A. Terteryan՚s opera “The Earthquake” and the fate of the talented composer are analyzed.}, title={Gärtnerplatztheater в Мюнхене: социокультурные и компаративные аспекты творческого процесса}, type={Հոդված}, keywords={Театроведение, Киноведение}, }